Wednesday 3 June 2020

2ºA - Clase inglés miércoles 3

Morning!

Hoy vamos a comenzar cantando la canción de la unidad. Tenéis el reproductor y la letra más abajo.

Luego vais a hacer una actividad online de Educaplay en la que tenéis que unir las palabras con sus audios correspondientes. 

Finalmente vais a trabajar en vuestro Activity Book en la página 31. En el ejercicio 4 tenéis que mirar las imágenes y las letras desordenadas que os dan para escribir la profesión correcta debajo de cada dibujo. En el ejercicio 5 tenéis que mirar las imágenes y completar con "He's" o "She's" según cada una de ellas. ¡Ánimo!

Today we are going to start by singing a song. Here you have the clip and the lyrics:


A, B, C, 1, 2, 3,
Jobs for you and 
jobs for me.

This is my dad,
His name's Shane.
He's a pilot,
flying a plane.

A, B, C, 1, 2, 3,
Jobs for you and 
jobs for me.

This is my mum,
Her name's Mar.
She's a musician,
playing the guitar.

A, B, C, 1, 2, 3,
Jobs for you and 
jobs for me.

This is my brother,
His name's Jake.
He's a chef,
making chocolate cake.

A, B, C, 1, 2, 3,
Jobs for you and 
jobs for me.

This is my sister,
Her name's Nicole.
She's a footballer,
scoring a goal.

A, B, C, 1, 2, 3,
Jobs for you and 
jobs for me.

Now, let's do the following online activity in which you have to read the words and match them with their corresponding audioclips. Good luck!


See you tomorrow!

No comments:

Post a Comment